01 October 2009

gegaran

salam..
smlm 30 sept 2009, sekali lg berlaku gempa bumi kat Padang, Sumatera, berskala 7.6 ritcher..kuat tu..tapi tiada amaran tsunami berlaku..kekuatan tu smp kan aku pon terasa gegarannyer...

bumi sdah tua dan sudah sakit..sbb tu kite di malaysia pon terasa dgn gegaran itu..
time lepak2 atas katil smlm aku rase cm katil aku ada org goyang kan..cuak gak aku memula, tgk kiri kanan tak de apa2..so aku wat tak tau je lah..
ptg tu dapat msg dr zahari (classmate aku), dia tnya ada rse gegaran tak..aku kate lah ada gak tp time tu aku ngan rehat2 atas katil..zahari pon cakap yg ada gempa bumi kat sumatera huhuhu takut beb..dulu time kat penang pon aku kena gak..terasa gegaran yg amat kuat..lg lah aku dok tgkat atas mase tu..katil2 dan loker aku bergoyang2..takut beb..time tu tsunami berlaku dan alhamdulillah kiteorg selamat, mase tu aku kat uitm penang..bdak2 penangmesti ingat mase tu huhuhu

oklah smbung citer lain kali lak
zaijian

1 comment:

murn!e said...

ekceli aku tak terase pun gegar tu. aku rase gegar budak budak baiduri lari turun tangga adelah. hahahha. tp syukurla..takde ape2 buruk jadi kat kita dulu. kan?