27 March 2009

cerita TPM

salam...

just share something with u all..25 mac aritu aku ada interview TPM..alaaaa utk biasiswa smbung belajar then keje ngan uitm tu...ok.. ceritanyer bermula..setelah persediaan di lakukan.. so menunggu la aku utk di temuduga(interview ni siap ngan mock teaching sekali tau)...sesudah tibe masanyer, tanpa smpat aku duduk, penemuduga bertanya..why aku nk pohon TPM ni sedangkan aku dah belajar..yes diaorg tau aku dh belajar coz salah sorg panel tu adalah cikgu aku semasa sem 1..so aku ckp le apa yg ptt..aku pohon bidang fiber optic..dlm pemikiran aku ketika mengisi borang tu, fiber optic adalah di bwh komunikasi tetapi bile smp masenyer fiber optic ni bwh elektronik..so what??? aku dh salah bidang beb..aku amik komunikasi but they found some one in elektronik..sgt sadis bile terpikirkan salah paham ini..

agak terkilan sbb aku dh prepare for this smpaikan keje sekolah aku tak siap lg ni huhuuu kalau le aku tau begini tak yah aku ssh2 nk prepare seme tu..rase cm hampeh jek..mmg aku tak mgharap tp aku dh prepare maaaa....perkataan ketua panel sblm aku keluar..."u abiskan belajar ni then apply jd lec kat sini dlm komunikasi"... so aku lansung tak di interview dan tak smpat pon nk tnjuk slide aku utk mock teaching tu...

kenapa lah tak di inform awal2 pasal ni..then bkn aku sorg je yg salah paham k..ada sorg lg candidate but aku tak kenal sape..siap mock teaching in fiber optic but in communication..so panel soh stop then soh keluar...ntah le..maybe bkn rezeki aku utk berada di cni..tak pe lah..kepada kwn2 aku yg lain..semoga berjaya...

k lah stop here..siapkan keje sekolah lak....zaijian

wassalam

1 comment:

noras said...

jgn frust ngat beb,ade hikmah di sebalik nyer...so sabau aje lerr